First few weeks! - Reisverslag uit Conway, Verenigde Staten van Talitha Joustra - WaarBenJij.nu First few weeks! - Reisverslag uit Conway, Verenigde Staten van Talitha Joustra - WaarBenJij.nu

First few weeks!

Blijf op de hoogte en volg Talitha

27 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Conway

Hoi allemaal!

Nou dat is een tijdje geleden.. Ik wilde wel schrijven maar ik heb het de afgelopen weken zo druk gehad! Ik zal proberen jullie een klein overzicht te geven van de afgelopen tijd.

Een dag voor move-in day heb ik samen met Erin en haar ouders bij de purple cow gegeten! Erin en haar ouders waren ontzettend lief en we kwamen erachter dat Erin en ik veel gemeenschappelijke dingen hebben, dus het klikte gelijk al goed!

Op move-in day had ik een English placement test, die ging erg goed en ik heb het hoogst mogelijke niveau gehaald, dus daar was ik erg trots op! Daarna moesten we als het ware onze naamkaartjes ophalen voor onze orientation trip. Ik had voor Lake Degray gekozen. In het begin leek mijn OR groep een beetje saai, maar later kwam iedereen een beetje los en was het toch wel erg gezellig! Bij de Lake ben ik voor het eerst gaan tuben/tubing. Dat is dat je je aan iets vasthoud en dan word je door de boot vooruit getrokken, dat was echt ontzettend leuk en ik zou het zo nog een keer doen!

De eerste dag van de lessen was even schrikken omdat er veel termen werden gebruikt die ik totaal niet begreep. Maar dat gaat nu gelukkig al wat beter. Voor mijn eerste semester hier heb ik gekozen voor de vakken:
1. Personal Finance
2. Survey of Economic Issues
3. Humans, data & other problems
4. Academic writing
5. Explorations (hier worden de basis dingen over Hendrix uitgelegd en is maar 0.25 credit, de rest is 1 credit.)

Iedereen hier is ontzettend vriendelijk en is helemaal onder de indruk als ik ze vertel dat ik uit Nederland kom, die gezichten blijven grappig haha! Nog bijna elke dag vertellen (nieuwe) mensen me dat ze helemaal niet door hadden dat ik niet van hier ben omdat mijn engels zo goed is. Dat doet me goed haha!

Afgelopen weekend hebben Erin en ik meegedaan aan shirttails. Dat was echt heeeeeel erg leuk! Shirttails is een danswedstrijd tussen alle freshman/eerstejaars van Hendrix. Door hockeytraining hadden we een aantal trainingen voor shirttails gemist maar we hebben zelf heel veel geoefend dus het was gelukkig helemaal goed gekomen. Het filmpje staat ook op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=TBWUMTCPOgA

Vandaag heb een ''in class writing exercise'' terug gekregen. Als je een vinkje had betekende dat dat je de opdracht had voltooid en als je een plusje had betekende dat je iets had geschreven wat hij ''outstanding'' of heel goed vond. Een minnetje betekende dat het nog wat aandacht/werk nodig had. Tot mijn grote verbazing kreeg ik mijn opdracht terug zonder enige onderstreepte dingen/cirkels (terwijl mijn Amerikaanse buren dat wel hadden) en kreeg ik in tegenstelling tot mijn Amerikaanse buren een plusje, dat vond ik toch wel erg leuk!!!

Deze zaterdag hebben we onze eerste hockey wedstrijd in Memphis en daarna ga ik met de familie van Erin mee naar haar tante die ook in Memphis woont. Maandag hebben we Labor day dus dan zijn we lekker vrij!

Nou ik ga maar is eten want we hebben van 6 tot 9 uur Study hall, dat betekent eigenlijk gewoon 3 uur lang huiswerk maken haha zuchttt.

Ik mis jullie heel erg maar heb het tegelijkertijd ook ontzettend erg naar m'n zin!

xxxxx Talitha

  • 29 Augustus 2018 - 09:41

    Sonja:

    Hoi Talitha,
    Heel mooi verslag! Goed ook om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Een tip om ons allemaal goed op de hoogte te blijven houden (ik wil natuurlijk niets missen!) is om tussen door aantekeningen te maken, wanneer je iets meemaakt dat je wil delen en foto’s zijn ook heel leuk! Ik mis nu info over het hockeyteam en de gang van zaken daar(wat doen die Amerikanen anders dan wij?).
    Groetjes en tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Conway

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 September 2018

Weekoverzicht 1

27 Augustus 2018

First few weeks!

13 Juni 2018

GESLAAAGD!!!
Talitha

Hoi! Ik ben Talitha en ik ga aankomend schooljaar in Amerika studeren en hockeyen. Via deze blog houd ik jullie op de hoogte :)

Actief sinds 13 Juni 2018
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 2109

Voorgaande reizen:

13 Juni 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: